Szőlőmagliszt Teljes nézet

Szőlőmagőrlemény (szőlőmagliszt)

A szőlőmag őrleményt számtalan módon felhasználhatod, amitől javul az egészséged, és a bőröd is szépül. Elég napi 1 teáskanál szőlőmagőrleményt fogyasztanod, egészségesebb és fiatalosabb maradsz, mivel szervezeted gyorsan regenerálódik, teljesítményed az élet minden területén növekszik, összefoglalva jobb és egészségesebb életet élhetsz!

Bővebb leírás

quantity down quantity up

1 190 Ft‎ Ft‎

Szőlőmagőrlemény,

vagy más néven szőlőmagliszt.

A szőlőmag egészben, vagy ha csak egyszerűen szétrágod, nem tudja kifejteni jótékony hatását. Össze kell őrölni, mivel a benne rejlő hatóanyagok így kerülnek a felszínre. Tehát a kívánt hatást nem tudod elérni, ha egy fürt szőlőt eszel és közben igyekszel minden egyes magot szétrágni, mivel a legjobb, ha meg van őrölve.

A szőlőmagőrlemény többféleképpen felhasználható.

Miért jó Neked a szőlőmagőrlemény?

Pl. azért, mert gyulladásgátló és immunerősítő hatású anyagokat is tartalmaz, és lassítja az öregedés folyamatát is.

Süthetsz vele kenyeret vagy süteményeket, melyek ízvilágához illik a szőlő aromája. A sütés során a receptben megadott lisztnek 3-5 %-át helyettesítheted  szőlőmagőrleménnyel (érdemes a palacsintával próbálkozni először).

Akár teába vagy más folyadékba is keverheted.

Napi adag: 1-3 teáskanál szőlőmagőrlemény fogyasztása.

100 g szőlőmagőrlemény tartalmaz

2.500 mg összpolifenolt, 8 g zsírt, ennek 70 %-a telítetlen zsírsavakból áll és 70 g rostot

Miért jó a szőlőmagőrlemény?

A szőlőmagőrlemény egy jótékony hatású élelmiszer, ami beilleszthető a paleolit étrendbe is. Készítése során vegyszermentesen hidegen sajtolják a szőlőmagból az olaját, majd a zsírtalanított szőlőmagot őrlik finom állagú lisztté, vagyis őrleménnyé. Ezzel az eljárással lecsökken az őrlemény omega-6 zsírsav tartalma, emiatt alkalmassá válik a sütésre is, ugyanakkor a zsírtalanítás miatt magasabb beltartalmi értékű őrleményt kapunk.

Miért érdemes a szőlőmagőrleményt beépíteni az étrendedbe?

  • a  szőlőmagőrlemény bővelkedik a szervezet számára hasznos flavonoidokban, polifenolokban és procianidinekben, amik védenek a szabadgyökök ellen, rugalmassá teszik az érfalakat, valamint csökkentik a rossz LDL koleszterint
  • magas rosttartalmának köszönhetően nemcsak a bélrendszer munkáját segíti, hanem a vércukorszintet is karbantartja
  • a szőlőmagőrleményben található ásványi anyagok és vitaminok a látást is javítják, valamint megakadályozzák a szürkehályog kialakulását

 

  • Úgy védik a szíved, hogy csökkentik a magas vérnyomást, illetve a káros koleszterinszinttel is könnyedebben leszámolsz, ha fogyasztod a szőlőmagolajat vagy -őrleményt.
  • Hatásosak visszértágulat és az érszűkületből eredő lábfájás esetén, valamint más érrendszeri megbetegedésekben
  •  Mérsékelhetik a cukorbetegség szövődményeként kialakuló idegkárosodás (diabéteszes neuropátia) okozta tüneteket, vagyis a zsibbadást és bizsergést a végtagokban.
  •  Az allergiás tüneteket is enyhíthetjük velük, mert gátolják a hisztamin termelődését. (A fokozott hisztamintermelés váltja ki az allergiás reakciókat.)

 

 

Szőlőmagőrlemény - kívülről is szépít

Mézzel, esetleg vízzel keverve arcpakolást készíthetsz belőle, mely felfrissíti, szépíti bőröd.

Dörzsöld át körkörösen, enyhén vizes kézzel az arcod a szőlőmagos péppel. Ezzel eltávolíthatod az elhalt hámsejteket, feszesíted bőröd. Néhány perc után öblítsd le az arcod.