Kókuszolaj étkezési Teljes nézet

Kókuszolaj étkezési

Kókuszolaj, (kókuszzsír) sütéshez, főzéshez.

Az egyetlen növényi olaj, mely sütésénél nem keletkezik káros transzzsír.Teljesen semleges ízű, az ételek táplálóbbak. Betegséget, és a túlsúlyt is megelőzheted a használatával. 

Bővebb leírás

quantity down quantity up

990 Ft‎ Ft‎

Kókuszolaj étkezési 500 ml, 1000 ml

A kókuszolaj az egyetlen növényi olaj, amelyet sütéshez használhatsz. Hevítéskor egyedül a kókuszolajnál nem keletkeznek egészségre ártalmas tanszzsírok.

Ezért sütéshez NEM ajánljuk:

  • napraforgóolaj
  • olívaolaj
  • más hidegen sajtolt magolajat.


A kókuszolaj dezodorált, vagyis az erős kókuszillatot eltávolították. Így bátran használhatod sütéshez, főzéshez.

MIÉRT KÓKUSZ?

Miért éppen kókuszolajban (24 fok felett folyékony, azaz kókuszolajnak mondjuk, 24 fok alatt zsír állagú, akkor kókuszzsírnak nevezzük) süssem a húst, palacsintát, fánkot vagy a rántottát? Miért készítsem vaj (margarin) helyett kókuszzsírral a süteményeket?

  1. Sütés során nem kell attól félned, hogy káros transz-zsírok keletkeznek. A kókuszolaj nem oxidálódik igen nagy hőmérsékleten sem, ami a közepes hosszúságú szénláncoknak köszönhető. Mivel a kókuszzsír kémiai szerkezete tehát nagyon stabil, a főzéshez ez az egyik legjobb (legbiztonságosabb) zsiradék, és nagyon sokáig eláll. Ha kókuszolajjal sütsz-főzöl, akkor csökkentheted az érelmeszesedés és a rák kialakulásának kockázatát is.

  2. A kókuszolajjal készült étel táplálóbb, mint más olajban sült, mert rengeteg azonnal felszívódó energiát tartalmaz. Ezek az ételek kímélőek is, mert ezek a zsírsavak könnyen felszívódnak, így olyan emberek is fogyaszthatják, akiknek orvosi javaslatra kerülniük kell a zsíros ételeket.

  3. A kókuszolaj zsírsavjai nem alakulnak zsírpárnává, tehát a túlsúly kialakulását is megelőzheted. Közepes hosszúságú zsírsavjait tehát a szervezeted egyből energiává alakítja, vagyis hőt termel, így azok már nem halmozódnak fel a testedben zsírként! Magyarul, fogyást is elérhetsz vele, mivel anyagcsere-felgyorsító hatása van, ugyanakkor mivel tized annyi kalóriát tartalmaz, hamarabb érzed jóllakottnak magad úgy, hogy mindeközben kevesebb kalóriát vittél be.

  4. Sült hús, fasírt vagy palacsintát is süthetsz a kókuszban, nem lesz sem kókuszíze, sem kókuszszaga.

  5. A kókuszolaj rendszeres használata olyan zsírsavakat juttat a szervezetbe amilyen az anyatejben található. Ez a laurinsav. Kb 50 %-ban laurinsavat tartalmaz.

  6. Erősíti az immunrendszert, megoldás a gyomor és bélbetegségekre.

  7. Koleszterinmentes.

  8. Antimikrobiális hatása segít a candída leküzdésében vagy szépíti a bőröd.

  9. Mivel a kókuszzsír nagyon stabil molekula, nem fontos hűtőben tartanod. Hűtés nélkül is friss marad legalább két-három évig. Ha hűvös helyen tárolod még tovább is elállhat.

 

Gondoltál már rá, hogy az eddig megszokott olajat, mellyel nap, mint nap főzöl, lecseréld kókuszolajra?

Csak egy fontos kérdésed van? Lehet-e ugyanúgy használni a kókuszolajat az egyes ételek elkészítésekor, mint a már beváltat?

Igen! Húst, palacsintát, fánkot vagy lángost is süthetsz benne....

Sütéshez...

... bátran használhatod a kókuszt. A lényeg, hogy a hőmérsékletet 175 fok alatt kell tartanod. Ha nincs hőmérsékletjelződ a sütőn, onnan tudod, hogy a hőmérséklet efelett a pont felett van, hogy az olaj füstölni kezd. Ugyanúgy lehet tehát használni, mint bármelyik más olajat, nincsen semmilyen minőségi vagy mennyiségi megkötés.

Tudtad? Veszélyes a legtöbb olaj a sütéshez......

nap, mint nap használsz különböző olajokat a konyhában. Sajnos ezek legtöbbje igen káros

  • mert növeli a koleszterin szintet,
  • káros transz-zsírok keletkeznek, melyek gyengítik az immunrendszered és a szabad-gyökök miatt ráncosabbá teszik a bőröd, fénytelenné a hajad.

 

Használhatok olívaolajat a sütéshez?

Az olívaolajnak manapság nagy divatja van. Ugyan sokkal kevésbé károsíta egészséged és a bőröd, mint a többi étkezési olaj, de ez az olíva is képes szabad-gyököket képezni a szervezetedben. A kókuszolajat viszont ha nagy hőmérsékletre felhevíted, akkor sem fog oxidálódni, így nem képződnek sejtkárosító szabadgyökök. Transz-zsírokat sem tartalmaz, mely rákkeltő és érelmeszesedést okozó. A legegészségesebb választás a kókuszolaj.

Hogyan készül a kókuszolaj?

A kókusz húsából préselik, a nyersolajat tisztítják, szűrik, szagtalanítják. Az így készült kókuszolaj tiszta, illatmentes. Nagyon jól használható sütéshez, főzéshez és a magyar konyhában is. A Magyar Cukorbetegek Szövetségének álláspontja szerint a cukorbetegek is fogyaszthatják, mivel inzulin jelenléte nélkül is képes táplálni a sejteket.

Mi bizonyítja, hogy a kókuszolaj tényleg jó sütéshez, főzéshez?

Gondolj bele, hol terem és hol használják a kókuszolajat? Ázsiában, ugye? Ahol nincsenek elhízott emberek. Ők nem napraforgó vagy olíva olajjal sütnek, főznek, hanem tradicionálisan a kókuszzsírt használják. A kókuszolaj generációk óta megvédi az egészségüket!

Én fogyózóm, nem kellenek a zsírok!

Miért fontos a zsír a szerveztednek?

A zsír és az olaj rendkívül fontos az egészséged megőrzéséhez, mert az energiát, és egyes vitaminok felszívódását az olajokban-zsírokban található zsírsavak teszik lehetővé. Ha zsírszegény fogyókúrát folytatsz, és sikerül elérned a kívánt testsúlyt, akkor ahogy abbahagyod a diétát, beáll a jojó-effektus, azaz visszaszeded a leadott felesleget, mert a zsír, és tápanyag hiánya miatt raktározásra állt be a szervezeted.

A zsírmentes diéta tehát azon túl, hogy a szervezeted kimeríti, raktározásra is kényszeríti , ezért áll be a jojó-effektus, tehát jó eséllyel visszahízod a zsírmentes diéta alatt leadott kilókat, amint visszaállsz a megszokott étkezéshez.

 SÜTEMÉNYEK, ÉDESSÉGEK SÜTÉSÉHEZ IS KÓKUSZOLAJ A TÖKÉLETES ...

  • kelt tésztákhoz,

  • kevert tésztákhoz (muffin, kuglóf, keverős süti),

  • linzerekhez .

  • pudingokhoz adva lágy, selymesen krémes állagot érsz el. Csokoládé mázat is készíthetsz belőle

  • palacsintát, fánkot süthetsz benne

FŐZÉSHEZ IS TÖKÉKLETES.....

  • pörkölt,

  • tojásos nokedli

  • levesek

Összefoglalva, kiválthatod bármely más, korábban használt zsiradékot kókuszra.